Vajazing race

Vajazing race 9.-11.8

Johtajahuoltoa Amazing racen tyyliin. Viikonloppu sisälsi vihjeitä, juoksua, valintoja, koordinaatteja, unta, naurua, uintia, saunomista ja ruokaa. Matkan aikana kävimme Lahden lisäksi Mikkelissä ja Anttolassa saaressa.

Perjantai 18.00 kolmihenkinen kilpailijaryhmämme kokoontui Joutjärven kirkolla, ja löysi ensimmäisen tehtävän materiaaleineen kololta. Aloitustehtävänä oli suunnitella ja valmistaa joukkueelle yhtenäiset pipot, sekä kerätä matkakassaa. Päätimme myydä keksejä, jotka menivät kuin kuumille kiville.

Seuraava vihje oli Juokse tai Kuole. Tehtävänä päästä verovirastolle, josta löytyi seuraava vihje. Kiltti Jovi nuori kyyditsi meidät sinne pikku Puntollaan. Etsimme vihjettä ympäri rakennusta, mutta lopulta se löytyi rinkkojemme päältä.

Ohjeen mukaan suuntasimme Poliisiasemalle. Sieltä löytyneen vihjeen mukaan suuntasimme Kaupunginsairaalan patsaalle ja sieltä edelleen Vanhan hautausmaan portille Radiomäelle. Radiomäeltä matka jatkui kohti Keijutietä puhelimen navigaattorin avulla. Ilta alkoi jo hämärtyä, kun löysimme oikean rakennuksen. Alkoi retkemme pelottavin osuus (ainakin mun mielestä). Nimittäin oltiin salamatkustajia ylittämässä rajaa. Matkasimme autossa, jossa syötiin toasteja, mietittiin Meksikon rajan ylittäjiä, sekä luettiin sijaintia ikkunasta näkyvistä puista. Päädyimme omakotitalon pihaan, jossa selvitimme Jörgenin murhan. Kun Pirjo oli paljastunut murhaajaksi, menimme sisälle syömään iltapalaa ja nukkumaan.

Lauantai 07.30 herätys, aamupalaa, tavarat kasaan ja liikkeelle. Tässä kohtaa kilpailuun liittyi neljäs kisaaja ja muodostimme kaksi kahden hengen joukkuetta. Ajoimme Launeen Citymarketin pihaan ja saimme tehtäväksemme ostaa mahdollisimman nopeasti ja halvasti listatut tuotteet. Joukkue Anni & Julia voitti muutamien sekuntien erolla nopeudessa, mutta me Sormikkaat (Iida & Kati) saimme tuotteet halvemmalla. Seuraavan ohjeen perusteella lähdimme kohti linja-autoasemaa, josta nousimme linja-autoon ja matkasimme kohti Mikkeliä. Mikkelissä etsimme maaseurakunnan kirkon, jonka luona valmistimme lounasta trangialla. Sormikkaat tekivät pakastepinaattikeittoa sekä kananmunia. Anni & Julia valmistivat kermaista kanaruukkua. Seuraavaksi suuntasimme koordinaattien avulla Mikkelin ammattikorkeakoulun pihaan geokätkölle, jonka sisältä paljastui seuraava ohje.

Kiertotie vai oikotie? Anni & Julia ottivat oikotien ja me Sormikkaat valitsimme kiertotien. Tehtävänämme oli etsiä kampusalueelta roskis jonka pohjassa olisi seuraava vihje. Sitä roskista ei löytynytkään ihan helposti, mutta onneksi oli auttava puhelin. Ohje neuvoi meitä tekemään partioaiheisen esityksen, joka esitettäisiin julkisen palvelun pisteessä. Suuntasimme paloasemalle ja esitimme mötty-leikin mukavalle ensihoitajalle, joka oli kysynyt luvan esimieheltään. Sitten suunnattiin Mikkelin tuomiokirkolle odottamaan vihreää autoa, joka vei meidät seuraavaan kohteeseen eli hiekkatien päähän.

Tekstiviestillä tulleiden ohjeiden perusteella lähdimme käppäilemään tietä eteenpäin. Perille löydettyämme meitä odotti pienoinen yllätys. Rantaan oli jätetty kumivene, uimatuoli, uimapatja sekä pelastusliivejä. Tarkoituksenamme oli saada kuljetettua näiden välineiden avulla itsemme ja tavaramme n. puolen kilometrin päässä sijaitsevalle saarelle. Matka sujui hyvin ja tavarat saatiin kuivana perille. Perillä saaressa saunottiin ja syötiin tortilloita. Pääsimme nukkumaan venemajaan.

Sunnuntaiaamuna kävin Annin kanssa aamu-uinnilla. Sitten syötiin aamupalaa, siivottiin, pakattiin ja poistuttiin, tällä kertaa veneellä. Kotimatkakin taittui autolla. Matkalla pysähdyttiin Anttolassa ostamassa kaikille naamankokoiset norsunkorvaleivonnaiset ja Kuortin ABC:lle syömään.